sayang sayang saya :')

Wednesday, June 29, 2011

how sarcastic are you? (baca : eh kau sarkastik tak) LOL

sarcasm;
is “a sharp, bitter, or cutting expression or remark; a bitter jibe or tauntwhich Abdulrahman Anis cannot use properly ." Though irony is usually the immediate context,most authorities sharply distinguish sarcasm from irony;however, others argue that sarcasm may or often does involve irony or employs ambivalence.Sarcasm has been suggested as a possible bullying action in some circumstances.

kau paham apa yang aku copy paste dari wikipedia ni? aku tak paham pun. ape jela yang matsalleh ni tulis. saje copy konon nak bagi nampak cool je entry aku ni.LOL -_-

ape yang aku paham tentang sarkastik ni, adalah suatu pengucapan or kata kata yang maksud dia lain dengan apa yang diucapkan. macam sindir pedas pedas gitu. ayat boleh jadi tajam menikam kalbu atau ayat yang lembut halus tapi mencengkam jiwa. paham tak korang?

dan di bawah ni aku sajikan korang dengan dialog-dialog yang dipetik dari merata tempat rujukan dan juga hasil pengalaman sendiri. nikmatilah ia! :)

orang : kau ni mmg gila lembab apa pun tak boley!
kau : sorry aku tak biasa deal dengan orang-orang bodoh. cakap slow-slow sikit boleh?


orang : euu apa nak jadi la dengan minah tuh, gedik sial nak kat boyfren org!
kau : jadi la pape pun jangan jadi macam kau sudah. sibuk nak judge orang kan?


orang : awak caring dengan saya sikit boleh?
kau : saya bukan tak nak caring. mungkin awak kurang penting bagi saya kot?


orang : apelah dia pandang kat awek tu? aku lagi cun, aku lagi kaya.
kau : tapi kau miskin hati nak buat pe?


orang : blog haram jadahnya macam tuh? orang bodoh je baca!
kau : mana kau tahu blog dia blog haram jadah? kau pun bodoh jugak yer?


dan sebagainya...

bersarkastik ni seronok okay. ce korang try. nak nak bila berurusan dengan manusia keras kepala, yang suka cakap besar dan yang suka bangga bangga diri tak agak agak nih. till then, byebye! assalamualaikum :)


(sedang berusaha untuk bersarkastik :P)