sayang sayang saya :')

Sunday, August 21, 2011

hidup :(



WARNING!
I feel I must warn you, that this entry might be particularly boring. If you don’t feel like reading about everyday things, a random one, I suggest to skip this one.

sekarang aku rasa macam aku tengah ada konflik dengan diri sendiri. aku rasa menyampah pun ada dengan diri aku sekarang ni. perasaan pun ntah pape. aku sendiri pun tak tahu apa yang aku tak puas hati. betol betol meluat dengan diri sendiri. kadang-kadang nak emo sorang-sorang. pehh tak cool lah aku ni.

lagi satu perangai yang aku makin benci dengan diri sendiri ni, bila aku menulis entry dengan niat nak suruh orang datang baca. to be honest, dulu aku tulis entry bukan untuk orang. untuk bloggers lain datang baca entries aku. tapi sekarang? susah payah pikir nak tulis apa, nak kasi orang yang datang blog aku ni tak boring, nak suruh orang komen, follow, tinggal jejak dekat shoutbox, macam-macam lagi. kenapa aku perlu perasaan yang macam tuh? sepatutnya blog ni jadi blog peribadi, betol-betol peribadi. aku akan catat every steps yang aku buat in my life. supaya nanti lagi 5 6 tahun, aku boleh baca balik semua ni. supaya aku ingat jatuh bangun aku, apa yang aku ada dan miliki hari ni, segala silap dan betol aku. sepatutnya macam tu, kan?

aku pun tak suke dengan perangai aku yang makin suka bertangguh dan MALAS. yang ni paling tak cool padahal awal tahun ni aku dah berazam nak buang sikap suka bertangguh ni. tapi tapi tapi? :(

dan lagi satu. aku cukup tak suka bilamana aku terpaksa jaga penulisan aku. aku takut banyak pihak akan tersinggung kalau aku tulis bukan-bukan dan terlampau ikot hati. aku benci gila amat! betol. sebab tu aku banyak bermonolog dalaman. diari bertulis? sudah tak praktikal pada waktu sebegini. aku rindu aku yang dulu. yang kisah tak kisah je bila bab hati dan perasaan. yang tak gelabah tak tentu pasal.

kenapa dengan aku sekarang? kenapa? kenapa?

nota lutut :

aku BUKAN + TAKNAK + TAKSUKA + TAKRELA apabila
DIPENGARUHI + MEMPENGARUHI + TERPENGARUH oleh
SESIAPA SAHAJA..

i don't live to please you.. ;)