sayang sayang saya :')

Tuesday, October 4, 2011

how to bake a rainbow cakeeee

hai hai harini untuk entry ni aku bukan nak bagi resepi ke apa cuma nak menayangkan hasil tangan aku yang latest je. ececey geli je kan?

aku dah post gambar kek ni kat fb aritu. ada je yang mintak video tutorial. nanti last entry ni aku share okay? kata encik bapak, manis gila. aku rasa aising dia je yang manis kot. kek tak manis pun. mula mula aku buat 1st layer tu, kecewa gila bila dia tak sempurna. overall macam dah masak tapi bila letak nak angkat pegi bekas lain, hancusss sehancuss hatiku ni. dah aku kan jakun tak pernah buat kek yang sebijik. selalu buat cupcakes je. takpe takpe aku pun buat layer lain siap baca ayat qursi lagi. alhamdulillah menjadi. layer yang last-last tuh, tetibaaa jadi keras macam biskut. tak kisahlah, janji kek aku laku! <3 berikut disajikan gambar-gambar untuk santapan umum.


yeah comot yeah yeah


kerja orang pemalas. okay fineeee!


selepas coating. ala nyah jangan la kutuk di dalam hati. dah memang aku tak reti pun. ni nasib baik boleh makan je. haha


tengok layer yang kedua tuh. pentipuuuu betol kedai yang jual pewarna tu. cakap kaler kuning. tetibaa je jadi takde kaler. dah la aku konon nak buat kaler purple bila mix kaler biru + merah. sekali jadi biru. dah biru dua kali. nyampah!


yang ni video tutorial tu.



lainkali nak buat lagi. oyeahhh!