sayang sayang saya :')

Friday, February 11, 2011

bila Pendidikan Khas diperlekeh-lekehkan..


mood ketika aku tulis entry ni adalah sikit-sikit rasa nak marah dan kuciwaaaaa.

situasi 1 (saudara mara)

saudara mara: eh ko amik kos ape kat UPSI tuh?

aku sendiri: aku amik Pendidikan Khas.

saudara mara: yang nanti ngajar budak cacat ke? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

aku sendiri: ..............


situasi 2 (rakan sebaya)

rakan sebaya: ko amik Pendidikan Khas ke?

aku sendiri: yelah nokssss..

rakan sebaya: kenapa tak amik kos lain?ada ke amik Pendidikan Khas.low classsss

aku sendiri: ..................


situasi 3 (rakan sebaya budak kos Sejarah, Math etc.)

budak kos lain: ko amik lah part ni.ko kan tak busy sangat.

aku sendiri: kenapa pulak aku tak busy?

budak kos lain: ala,ko kan amik Pendidikan Khas je.takde la busy gile macam kitorang ni.

aku sendiri: ....................


situasi 4 (kawan yang memiliki vespa a.k.a besi buruk)

budak vespa tersebut: eh sarah amik Pendidikan Khas yer?nanti ngajar budak cacat lah?HAHAHAHAHA

aku sendiri: ha'ah.kenapa gelak?

budak vespa tersebut: takde lah.ngajar budak cacat.HAHAHAHAHAHAHAHA

aku sendiri: ....................


weyh korang.aku terasa hati siotttttt...korang bantai gelak menghina aku yang amik pendidikan Khas ni yer?korang ingat aku punya kos ni cikai-cikai jeke?
yelah.aku tak hebat macam korang.amik kos yang HEBAT-HEBAT kan kan kan.
tapi cuba korang pikir dan renungkan ini:

- mereka yang khas khas itu datangnya dari Allah.korang gelakkan mereka,sama lah macam korang hina ciptaan Allah.korang nak ke Tuhan murka?taknak kan kan kan

- korang try bayangkan lah.kalau adik or anak korang dilahirkan menjadi khas khas ini.siapa yang nak didik mereka menjadi manusia berdikari kalau bukan kami kami student kos Pendidikan Khas ni?

- korang..aku dan kawan-kawan pun student normal jugak.kalau ko busy,aku pun busy.maka marilah kita sama-sama memahami.boleh kan?heeee

- silalah hormat perasaan orang lain jugak.jangan dihina dengan gelak tawa korang yang gila annoying tuh.benci sangat aku dengar.tak suke yawwwwww!

PENDIDIKAN KHAS (SPECIAL EDUCATION) IS NOT MY LAST RESORT.
MY LECT PESAN,IF YOU REALLY LOVE SPECIAL EDUCATION,JUST GO FOR IT.