sayang sayang saya :')

Friday, December 10, 2010

Senarai Kesyukuran dan kenapa semua orang wajib wujudkannya.


Senarai Kesyukuran Sarah Honey

1. saya bersyukur saya dilahirkan dalam keluarga Islam

2. saya bersyukur emak dan bapak saya sayangkan saya.

3. saya bersyukur bapak saya selalu ambil berat pasal saya dengan men-skodeng blog saya.hihi

4. saya bersyukur bapak dan mak saya selalu berusaha menambahkan berat badan saya everytime saya ada kat rumah dengan menghadiahkan makanan sedap seperti nasik lemak larut malam.

5. saya bersyukur saya dapat tempat untuk sambung belajar di UPSI.saya nak jadi cikgu. nak sangat sangat sangat dan sangat!

6. saya bersyukur blog saya ada 127 orang followers walaupun mereka malu dan segan untuk tinggalkan komen (-_-)

7. saya bersyukur adik beradik saya sangat menceriakan hari saya yang suram dengan riuh rendah gamat minyak gamat hinggakan saya tak sempat nak rasa suram pun.hoho

8. saya bersyukur rumah saya ada broadband yang sangat laju hingga saya tak perlu tunggu langsung ketika nak layan lagu kat Youtube.

9. saya bersyukur WiFi kat bilik saya kat UPSI sana teramatlah laju sampai kawan-kawan yang datang berkunjung ke rumah jealous tahap dewa gigi bila dorang tak payah tunggu lama-lama untuk bukak facebook.

10. saya bersyukur ramai yang sayang dan cinta saya.

11. saya bersyukur ada datuk dan nenek dan paksedare dan maksedara yang pemurah.everytime saya balik kampung,saya akan collect duit yang banyak untuk pelbagai kategori.kategori habis exam UPSR PMR SPM STPM,kategori balik kampung,kategori cucu jarang balik,kategori raya haji raya puasa,kategori upah picit belakang,kategori upah cabut uban etc.

12. saya bersyukur Allah sematkan kepercayaan kepadaNya dalam diri saya.

13. saya bersyukur nama saya Sarah Hani sebab saya boleh marketkan ejaan nama saya menjadi Sarah Honey.dan ada orang dengki.haha

14. saya bersyukur anda masih membaca.

15. saya bersyukur saya dilahirkan sempurna fizikal dan mental.alhamdulillah..

16. saya bersyukur saya penghidap lelah yang agak teruk.

17. saya bersyukur mak dan ayah saya selalu marah saya tidur lewat walaupun pada hakikatnya saya tak dengar nasihat mereka.

18. saya bersyukur sistem penghadaman saya bertambah baik sejak berada di rumahmanisrumah ni.

19. saya bersyukur mata saya rabun sebab bila saya berjalan sorang-sorang kat tempat ramai orang,saya yakin dan tak segan.pergh hebat hebat.

20. saya bersyukur wajah saya amat jarang dihinggapi jerawat yang boleh mengganggu konsentrasi saya di dalam kelas.

21. saya bersyukur rambut saya tidak mengalami musim buah meskipun saya selalu mengenakan tudung ketika pergi ke kelas.

22. saya bersyukur tulisan saya cantik dan comel maka saya tak perlu malu dan segan ketika menulis di hadapan papan putih.hehehe

23. saya bersyukur saya ada banyak tempat untuk mengadu dan berkongsi suka duka gelak tawa tangis hiba.pergh ayat takleh belah sila jangan muntah.

24. saya bersyukur saya selalu tukar-tukar sekolah dan ini buatkan saya punya ramai kawan.

25. saya bersyukur saya masih dara.

26. saya bersyukur saya selalu bersyukur

27. saya bersyukur saya tak boleh nampak hantu dan seumpamanya.saya taknak mata batin saya dibuka! (daddy if u read this.haha)

28. saya bersyukur saya diberi kesedaran untuk belajar memasak.

29. saya bersyukur saya pernah bekerja sebagai seorang tukang sapu yang comel serta di-ngorat oleh pekerja-pekerja lain disekeliling saya.haha jangan muntah lagi.

30. saya bersyukur walaupun saya malas buat revision,suka study last minute,malas malas dan malas,saya tetap boleh sambung belajar.ayah saya kata,ini semua sebab luck saya yang saya dapat dengan berbakti kepada ibu bapa seikhlas hati.dan ya saya akui benda itu.

saya dah malas.kamu pun patut buat senarai kesyukuran ini.

akhir sekali,saya bersyukur dapat kongsi Senarai Kesyukuran ini dengan awak semua.