sayang sayang saya :')

Wednesday, October 20, 2010

jerk of part 1

bagaimana rasanya bila anda tahu anda memang terbaik dalam melakukan tugasan berkumpulan.
dan anda juga mampu memberikan kerjasama yang sangat mantap dalam menjayakan tugas tersebut.
tapi ahli kumpulan anda yang lain teramatlah pasif atau bahasa kasarnya disebut lembab!
bagaimana ya?
jika anda je yang beriya-iya nak buat kerja sebagus mungkin tapi ahli yang lain acuh tak acuh je.
babe,ini markah kumpulan doe.
lau tugasan individu,ko nak buat kerja ke,taknak ke,pegi mati la!
tapi ni markah kumpulan dan aku terlibat same! reti tak?
alasan-alasan bodoh contohnya:
1. ala..banyak sangat la kalau nak taip
2. saya dah cari dalam internet tapi xjumpa.

ini semua kerja orang malas,tahu?ko taknak ngaku yg sebenarnya ko tak buat kerja kan?senang crita,ko bagi alasan taik ni.time laptop rosak ko bagi alasan,ni bile laptop dah ada,ko cakap malas nak taip sebab panjang.hebat2..

dan dalam internet tu,segala mak nenek ada dalam tuh,ko tahu?
setakat nak cari alamat persatuan pendidikan,jangan tipu aku lah wei!
aku tak cakap kerja yang aku buat tuh perfect dah,tapi at least ko usaha la sikit nak mantapkan ko punya part! reti?

lagi satu,jangan ingat lect ko tak amik kira segala aspek yang ko ingat dia xkisah tuh.
slide perlu di-print-out.dan bagi kat dia.jangan suke2 hati cakap 'tak payah print lah!'

tahun depan jangan harap aku nak berkolaborasi dengan ahli kumpulan yang macam korang ni lagi.sekian!

p/s: entry yang penuh perasaan! jerk betul!