sekarang dah masuk semester 5. feeling kakak-kakak tu dah rasa dah sikit =')
semester ni cuma ada 3 final paper je so otometiknya subjek lain 100% dinilai dari esaimen. oh my. setiap minggu akan ada keje sekolah yang nak kena submit. then no more minggu-awal-untuk-berehat. semester ni mana tengok drama korea lagi weh =(
tapi rasa macam bagus jugak. sebab at least few final weeks nanti boleh concentrate dengan projek2 je. dan cuma ada 2 paper minor + 1 paper major untuk di-cover for final exam. heharap my time management for this semester will get even better than last time. hopefully InsyaAllah.
semester ni jugak rasa macam banyak betul benda nak buat. pukul 730 pun mengadap esaimen lagi on the very early weeks uolls T.T selalu minggu kelima macam ni masih berfoya-foya dengan drama koreaaa dengan buku-buku tak ilmiah dengan blablabla. tapi sekarang rasa diambang keinsafan untuk jadi seorang student. i mean the real one. hopefully istiqamah dan tidak sekadar hangat-hangat taik ayam munaaa sahaja ya.
ah rasa dewasa habisss bila banyak komitmen macam gini. ekeke. =P
can't wait for camping this upcoming weeks!Janda Baik tungguu kakak datang!!
to beloved mami and dedi and family and friends, saya harap kita semua sentiasa diberkati hidup, dimurahkan rezeki, dipermudahkan segala urusan, dilapangkan hati dan diberi kegembiraan berkekalan. <3
sayang sayang saya :')
Thursday, October 11, 2012
Wednesday, August 15, 2012
i wish.
mother.
she is my only best-girlfriend.
she is my strong supporter. i mean, real strong.
she is my heaven. all in all, she is everything to me.
she is the most person who understand me very well.
she know exactly how i feel.
she believe in me.
she never let me down.
she never keep me sleep at night with heartbreak.
she is willingly to forgive and forget every mistakes that i have done.
she believe that one day i will make her proud.
she knows what i love and what i don't.
she knows everything bout me.
i am her only best friend.
she know what is my favorite color.
she know how to make me feel better.
she never judge me.
she never compare me to anybody.
she never judge me on who i am yesterday.
she is the real women.
she bought my fav petai and she know why.
her dua' is all i ever need.
she is my life.
~i wish i can write like this like anybody does. i wish. i really wish.
she is my only best-girlfriend.
she is my strong supporter. i mean, real strong.
she is my heaven. all in all, she is everything to me.
she is the most person who understand me very well.
she know exactly how i feel.
she believe in me.
she never let me down.
she never keep me sleep at night with heartbreak.
she is willingly to forgive and forget every mistakes that i have done.
she believe that one day i will make her proud.
she knows what i love and what i don't.
she knows everything bout me.
i am her only best friend.
she know what is my favorite color.
she know how to make me feel better.
she never judge me.
she never compare me to anybody.
she never judge me on who i am yesterday.
she is the real women.
she bought my fav petai and she know why.
her dua' is all i ever need.
she is my life.
~i wish i can write like this like anybody does. i wish. i really wish.
Thursday, July 19, 2012
salam ramdhan =)
dengan ini saya dan keluarga ingin mengucapkan selamat menyambut bulan penuh keberkatan, bulan Ramadhan kepada semuaaaaaa Muslimin dengan Muslimat seluruh dunia ni. semoga kita ketemu jua dengan malam Lailatul Qadar, InsyaAllah.
ni semua ingat ke tak niat puasa ni? ala kalau lupa tak hebakk ah. nyanyikan kembali lagu nasyid Raihan tu yer. tapi takpe. sini kak sarah dah tolong tepekkan dah niat puasa untuk sebulan. please, hafal. =D
jangan ponteng puasa tauuuuuuuu! kak sarah babab kang!
till then, assalamualaikum! =D
me time
semester break never fails to make my every single day worth.
and never fail making me gain weight too ='(
so sekarang aku ade lebih banyak me time yang lagi berkualiti.
itu yang terbaik. acceyh
me time aku ade 3 benda alah ni. dan sungguh, sangat addicted to them since forever.
1. some poem books ; langit vanilla, kopi(short stories) & senorita
2. vanilla reed diffuser. sedative.
3. sabun susu beras. the smell is like ahhhh
4. apam polkadot.
so what's yours? tell me. =)
and never fail making me gain weight too ='(
so sekarang aku ade lebih banyak me time yang lagi berkualiti.
itu yang terbaik. acceyh
me time aku ade 3 benda alah ni. dan sungguh, sangat addicted to them since forever.
1. some poem books ; langit vanilla, kopi(short stories) & senorita
2. vanilla reed diffuser. sedative.
3. sabun susu beras. the smell is like ahhhh
4. apam polkadot.
so what's yours? tell me. =)
Saturday, July 14, 2012
cara buat apam polkadot
Assalamualaikum!
hari ni kak sarah nak share resepi buat apam polkadot. sebenarnye sejak zaman apam ni pemes, sampailah ke haritu (sebelum aku reti buat apam ni), aku baru sekali pernah makan benda alah apam ni. tak sedakk langsung! dengan kerasnye, dengan filling tak sedakk nye! heran aku macam mana orang boleh cakap sedap? huu
so aku pun mintak resepi dengan kak sue, jiran aku masa zaman kecik-kecik dulu. resepi dia bagi ni memang lain benor dengan segala resepi yang aku jumpe dekat google ni. tapi hasil dia, memang perghhh gebu gila!
bahan-bahan
- 5 BIJI TELUR GRED A (DR PETI AIS)
- 1 1/2 CAWAN GULA KASTOR
- 3 CAWAN GANDUM
- 3 SUDU TEH BAKING POWDER
- 1 SUDU OVALETTE
- 1 SUDU ESEN VANILLA
- FILLING (PERISA SUKA HATI KAU)
- PIPING BAG
- PEWARNA
see? resepi ni memang tak perlukan susu segar/santan/susu cair langsung!
sebab sifu aku pesan, nanti apam jadi cepat masam and rosak.
langkah-langkah
- KAU PUKUL TELUR TU NGAN MIXER HIGH SPEED SEKUAT HATI MACAM TAKDE HARI ESOK, SAMPAI TELUR TU KEMBANG. (LEBIH KURANG 10 MNT)
- THEN MASUKKAN GULA & OVALLETE. (PUKUL LG 10 MINIT)
- BARU MASUK GANDUM YG DIAYAK BERSAMA BAKING POWDER.
- LASTLY MASUK ESEN VANILLA, KALAU SUKE BLEH MASUK SEDIKIT GARAM.
- PASTU LEPAS DAH BANCUH TU BAGI LAH BRAPE2 BAHAGIAN UNTUK BUAT COLOR. SUKA HATI KAU LAH NAK BERAPA COLOR NAK GUNA PUN. SUKA HATI AI DENGAN YU.
- MASUK DLM PIPING BEG. FILLING PUN KENA MASUKKAN JUGAK.
- THEN PIPE ADUNAN DALAM PAPER CUP TU UNTUK TUTUP DASAR DIA.
- LEPAS TU PIPE FILLING MASUK. JGN BANYAK SANGAT, JGN SIKIT SANGAT NANTI ORANG CAKAP KAU KEDEKUT NAK MENINGGAL. HAHAHAHA :p
- THEN KAU PIPE ADUNAN KASI PENUH CUP. EH TAK TAK. TINGGAL SIKITTTT LAGI NAK PENUH. BARU LA APAM NANTI NAIK BULAT COMEL JE. HAAAA
DAH BERAPA KALI AKU BUAT APAM NI, SIAP 1ST TIME BUAT TERUS JUAL KOT? LAKU WOI! HAHAHA.. haa kan dah tercapslock tu. nampak sangat over eksaited -_____-
gambar sepanjang proses pembikinan takde. sebab esisten aku tak balik dari asrama. jadi tinggal gambar yang dah siap jelah.
ni hasil aku yang kali keberapa ntah tak tahu.
bawah ni pulak hasil pertama. haha
kejak aku cari hasil kak su punya apam. dia punya memang pergh cun gila. siap buat bisnes lagi! kalau nak order online pun boleh. sila ke fb beliau di NURSURIAWATI SUEZAM
comel gila kan apam-apam kak su punya ni? kak su cakap untuk wording or numbering, better kukus 2 kali. mula-mula kukus apam kosong tanpa corak dulu, lepas tu baru pipe corak or number or huruf, then kau kukus la lagi sekali. haaa gitu
kalau kau nak rasa sendiri kegebuan dengan kesedapan dia, kau try lah buat. aku yang buta dapur ni pun mampu buat, apatah lagi anda semua yang terer lagi hebat tu. hehe
till then, byebye! :D
hari ni kak sarah nak share resepi buat apam polkadot. sebenarnye sejak zaman apam ni pemes, sampailah ke haritu (sebelum aku reti buat apam ni), aku baru sekali pernah makan benda alah apam ni. tak sedakk langsung! dengan kerasnye, dengan filling tak sedakk nye! heran aku macam mana orang boleh cakap sedap? huu
so aku pun mintak resepi dengan kak sue, jiran aku masa zaman kecik-kecik dulu. resepi dia bagi ni memang lain benor dengan segala resepi yang aku jumpe dekat google ni. tapi hasil dia, memang perghhh gebu gila!
bahan-bahan
- 5 BIJI TELUR GRED A (DR PETI AIS)
- 1 1/2 CAWAN GULA KASTOR
- 3 CAWAN GANDUM
- 3 SUDU TEH BAKING POWDER
- 1 SUDU OVALETTE
- 1 SUDU ESEN VANILLA
- FILLING (PERISA SUKA HATI KAU)
- PIPING BAG
- PEWARNA
see? resepi ni memang tak perlukan susu segar/santan/susu cair langsung!
sebab sifu aku pesan, nanti apam jadi cepat masam and rosak.
langkah-langkah
- KAU PUKUL TELUR TU NGAN MIXER HIGH SPEED SEKUAT HATI MACAM TAKDE HARI ESOK, SAMPAI TELUR TU KEMBANG. (LEBIH KURANG 10 MNT)
- THEN MASUKKAN GULA & OVALLETE. (PUKUL LG 10 MINIT)
- BARU MASUK GANDUM YG DIAYAK BERSAMA BAKING POWDER.
- LASTLY MASUK ESEN VANILLA, KALAU SUKE BLEH MASUK SEDIKIT GARAM.
- PASTU LEPAS DAH BANCUH TU BAGI LAH BRAPE2 BAHAGIAN UNTUK BUAT COLOR. SUKA HATI KAU LAH NAK BERAPA COLOR NAK GUNA PUN. SUKA HATI AI DENGAN YU.
- MASUK DLM PIPING BEG. FILLING PUN KENA MASUKKAN JUGAK.
- THEN PIPE ADUNAN DALAM PAPER CUP TU UNTUK TUTUP DASAR DIA.
- LEPAS TU PIPE FILLING MASUK. JGN BANYAK SANGAT, JGN SIKIT SANGAT NANTI ORANG CAKAP KAU KEDEKUT NAK MENINGGAL. HAHAHAHA :p
- THEN KAU PIPE ADUNAN KASI PENUH CUP. EH TAK TAK. TINGGAL SIKITTTT LAGI NAK PENUH. BARU LA APAM NANTI NAIK BULAT COMEL JE. HAAAA
DAH BERAPA KALI AKU BUAT APAM NI, SIAP 1ST TIME BUAT TERUS JUAL KOT? LAKU WOI! HAHAHA.. haa kan dah tercapslock tu. nampak sangat over eksaited -_____-
gambar sepanjang proses pembikinan takde. sebab esisten aku tak balik dari asrama. jadi tinggal gambar yang dah siap jelah.
ni hasil aku yang kali keberapa ntah tak tahu.
bawah ni pulak hasil pertama. haha
kejak aku cari hasil kak su punya apam. dia punya memang pergh cun gila. siap buat bisnes lagi! kalau nak order online pun boleh. sila ke fb beliau di NURSURIAWATI SUEZAM
comel gila kan apam-apam kak su punya ni? kak su cakap untuk wording or numbering, better kukus 2 kali. mula-mula kukus apam kosong tanpa corak dulu, lepas tu baru pipe corak or number or huruf, then kau kukus la lagi sekali. haaa gitu
kalau kau nak rasa sendiri kegebuan dengan kesedapan dia, kau try lah buat. aku yang buta dapur ni pun mampu buat, apatah lagi anda semua yang terer lagi hebat tu. hehe
till then, byebye! :D
Sunday, July 1, 2012
industri kecil dan sederhana
tengok tajuk. aku rasa dah macam nak buat karangan pengajian am dah ni. tak tahu ke sekarang aku tengah aktif dalam industri ni? haha. aku buat kerepek pisang sekarang woi! kadang-kadang goreng keropok. lepas tu semua tu adik jualkan dekat asrama dia. thanks mami and dedi sebab supportkan modal dengan sokongan moral. gitu
bila dah jadi macam ni, boleh dah seselow angkat.
panas tak adik-adik kakak sekalian? takpeeee itu baru panas dunia. wkwkwk
done! :D
so ini resepi dengan cara nak buat. resepi originally from umi.
all you will need is ;
- pisang nangka suka hati yu nak berapa tandan pun
- garam dalam sesenduk gitu
- minyak yang banyakkkk
- pisau kupas kulit buah yang kaler oren tu
- gula pun suka hati yu jugak banyak mana pun (blend dulu woi)
langkah-langkah nak buat ;
- kupas pisang nangka yu cantik-cantik
- rendam dalam air garam for some minutes. 10 minutes gitu
- toskan pisang tu
- guna pisau kupas kulit buah untuk slice-kan pisang
- panaskan kuali dengan minyak yang banyakkk tadi
- goreng sampai kuning
- bila dah angkat, lelaju tabur gula supaya gula cair dengan pisang yang panas tu
- DONE!
haa senang tak senang?
buat ler. sangat sesuai untuk korang yang tengah cuti sem lepas tu tak dibenarkan keje macam aku ni. hihihi
bila dah jadi macam ni, boleh dah seselow angkat.
panas tak adik-adik kakak sekalian? takpeeee itu baru panas dunia. wkwkwk
done! :D
so ini resepi dengan cara nak buat. resepi originally from umi.
all you will need is ;
- pisang nangka suka hati yu nak berapa tandan pun
- garam dalam sesenduk gitu
- minyak yang banyakkkk
- pisau kupas kulit buah yang kaler oren tu
- gula pun suka hati yu jugak banyak mana pun (blend dulu woi)
langkah-langkah nak buat ;
- kupas pisang nangka yu cantik-cantik
- rendam dalam air garam for some minutes. 10 minutes gitu
- toskan pisang tu
- guna pisau kupas kulit buah untuk slice-kan pisang
- panaskan kuali dengan minyak yang banyakkk tadi
- goreng sampai kuning
- bila dah angkat, lelaju tabur gula supaya gula cair dengan pisang yang panas tu
- DONE!
haa senang tak senang?
buat ler. sangat sesuai untuk korang yang tengah cuti sem lepas tu tak dibenarkan keje macam aku ni. hihihi
last-song syndrome
do you still feel younger than you thought you would by now
or, darling, have you started feeling old yet
don't worry, i'm sure that you're still breaking hearts
with the efficiency that only youth can harness
and do you still think love is a laserquest
or do you take it all too seriously
i've tried to ask you this in some daydreams that i've had
but you're always busy being make-believe
and do you look into the mirror to remind yourself you're there
or have somebody's good-night kisses got that covered
well i'm not being honest, i'll pretend that you were just some lover
now i can't think of there without thinking of you..
my current lullaby.
Wednesday, June 20, 2012
tamak haloba
Tuesday, June 19, 2012
atuk kecewa cinta hampa, aku kecewa takmampu lena
aku agak macam dah lama sangat lah aku ni tak update blog. sampai blog bertukar rupe gini pun aku masih tak sedar. sekarang je baru sedar. mana nak tekan nak tulis entry baru ntah. ni nasib baik jumpa.
oh ya. aku sekarang baru mulakan sesi pertapaan untuk tahun ni. tempoh pertapaan adalah 3 bulan. samada aku akan jadi kurus atau semakin menggemuk setelah setel sesi pertapaan ni, kita tengok je macam mana nanti. kalau ada orang cakap 'eh sarah honey dah kurus lah' itu tandanya cita-cita sedari kecik aku tercapai jua lah. hihik
lagi apa nak tulis?
sejak aku meninggalkan rumah demi menuntut ilmu itu hari, adik aku yang bongsu yang baru umur setahun setengah tu semakin menjadi-jadi manjanya dengan aku. sampaikan pagi tadi elok je dia bersila atas lantai kat depan pintu tu sebab nak suruh aku hantor dia sampai masuk dalam kereta. selalunya elok je jalan sendiri gi kat kereta. nampaak tak kat situ betapa aku disayangi? hmp hmp.
twitter. itu hari waktu mule mule kenalan dengan twitter, kemain aku gila update. sampai ade je orang anmensi aku macam gini 'dari start aku nak pejam mata pagi tadi, ni dah petang aku celik mata, orang same je kat TL' dan 'amboi orang tu, tuwit selang seminit ke hape'. eleh aku tahulah korang anmensi aku tu. ei ei. tapi itu dulu. aku sekarang senyap senyap je. jarang sangat dah tuwit ni. pendiam lah katakan.
aku rasa nak tukar layout dengan bekgroung blog ni lah. sebab nampak sangat tak matangnya aku ni. dalam dunia maya yang penuh panca dan roba ni kita kena lah jugak berpura-pura. eh bukan dah selalu ke? kakaka
akhir kata, cerita atuk kecewa cinta hampa adalah di SINI dan si adik bongsu yang sayang sangat kat aku tu.

akhirnya, aku berjaya update blog setelah sekian lama :')
oh ya. aku sekarang baru mulakan sesi pertapaan untuk tahun ni. tempoh pertapaan adalah 3 bulan. samada aku akan jadi kurus atau semakin menggemuk setelah setel sesi pertapaan ni, kita tengok je macam mana nanti. kalau ada orang cakap 'eh sarah honey dah kurus lah' itu tandanya cita-cita sedari kecik aku tercapai jua lah. hihik
lagi apa nak tulis?
sejak aku meninggalkan rumah demi menuntut ilmu itu hari, adik aku yang bongsu yang baru umur setahun setengah tu semakin menjadi-jadi manjanya dengan aku. sampaikan pagi tadi elok je dia bersila atas lantai kat depan pintu tu sebab nak suruh aku hantor dia sampai masuk dalam kereta. selalunya elok je jalan sendiri gi kat kereta. nampaak tak kat situ betapa aku disayangi? hmp hmp.
twitter. itu hari waktu mule mule kenalan dengan twitter, kemain aku gila update. sampai ade je orang anmensi aku macam gini 'dari start aku nak pejam mata pagi tadi, ni dah petang aku celik mata, orang same je kat TL' dan 'amboi orang tu, tuwit selang seminit ke hape'. eleh aku tahulah korang anmensi aku tu. ei ei. tapi itu dulu. aku sekarang senyap senyap je. jarang sangat dah tuwit ni. pendiam lah katakan.
aku rasa nak tukar layout dengan bekgroung blog ni lah. sebab nampak sangat tak matangnya aku ni. dalam dunia maya yang penuh panca dan roba ni kita kena lah jugak berpura-pura. eh bukan dah selalu ke? kakaka
akhir kata, cerita atuk kecewa cinta hampa adalah di SINI dan si adik bongsu yang sayang sangat kat aku tu.

akhirnya, aku berjaya update blog setelah sekian lama :')
Tuesday, March 20, 2012
Thursday, January 26, 2012
izinkan saya berjiwang
( tajuk je dah geli geleman. haha )
lagu ni ade sentimental value bagi aku.
and him too, not so long time ago.
tipikal malay lovebirds. nak yang sweet-sweet je.
korang la tu, aku tak. hihi
it's 10pm. texting. katanya cerita tak tahu hujung pangkal pun. tapi soundtrack je manis. dan setiap kali lagu ni keluar kat tibi, mula la terhegeh-hegeh. masing-masing nak tengok. habis comel dah tu? memang.
suddenly missing. no.
bukan rindu. but kehilangan.
rindu tu dah memang selalu ada. ehem.
"You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts my once pleasant dreams
Your voice it chased away all the sanity in me"
-Amy Lee
~ menaip dalam keadaan kesemputan. dah suruh Ventholin show his power tapi dia degil. k fine! fine!
lagu ni ade sentimental value bagi aku.
and him too, not so long time ago.
tipikal malay lovebirds. nak yang sweet-sweet je.
korang la tu, aku tak. hihi
it's 10pm. texting. katanya cerita tak tahu hujung pangkal pun. tapi soundtrack je manis. dan setiap kali lagu ni keluar kat tibi, mula la terhegeh-hegeh. masing-masing nak tengok. habis comel dah tu? memang.
suddenly missing. no.
bukan rindu. but kehilangan.
rindu tu dah memang selalu ada. ehem.
"You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts my once pleasant dreams
Your voice it chased away all the sanity in me"
-Amy Lee
~ menaip dalam keadaan kesemputan. dah suruh Ventholin show his power tapi dia degil. k fine! fine!
Thursday, January 19, 2012
mi novia
i have a friend. she's not just a friend. but more than that.
she's like a sister to me.
i have her shoulder to cry on when i need it.
she gave me the spirit and strength to stand up when i fall down.
she's not that strong. but she used to be when i need her.
she cried a lot. and so we does.
i remember the time we fight, and we used to be like a cried baby.
if she knew how much she really mean to me.
lately ive been missing her and our old times so much.
because of my dumb mistakes, we lose those sweet memories.
just now, i fell apart from her.
and obviously its because of me.
dear please dont hate me.
dont hate me.
because there's a bunch of things i would like to say to you.
you're my only BFF.
dont go awayyyy from me.
as i dont want to lose the mengumpat partner as sweet as you.
you're my best girlfriend i've ever had.
stay there.
cuz nanti i taktahu nak call sape bila dapat bonus birthday :(
till then. i love you.
forever and always..
she's like a sister to me.
i have her shoulder to cry on when i need it.
she gave me the spirit and strength to stand up when i fall down.
she's not that strong. but she used to be when i need her.
she cried a lot. and so we does.
i remember the time we fight, and we used to be like a cried baby.
if she knew how much she really mean to me.
lately ive been missing her and our old times so much.
because of my dumb mistakes, we lose those sweet memories.
just now, i fell apart from her.
and obviously its because of me.
dear please dont hate me.
dont hate me.
because there's a bunch of things i would like to say to you.
you're my only BFF.
dont go awayyyy from me.
as i dont want to lose the mengumpat partner as sweet as you.
you're my best girlfriend i've ever had.
stay there.
cuz nanti i taktahu nak call sape bila dapat bonus birthday :(
till then. i love you.
forever and always..
Thursday, December 15, 2011
Saturday, December 10, 2011
hari sabtu yang penuh penyesalan
assalamualaikum dan selamat malam. aku ada banyak kerja ni tau tapi menyempat je nak tulis belog. RPH dah nak kena hantar hari isnin ni. tapi banyakkkk lagi yang belum buat. you guys dun have an idea what the hell RPH is? Rancangan Pengajaran Harian. huk aloh yang cikgu-cikgu tulis dalam buku besau-besau tuh.
okayh merujuk kepada tajuk di atas. tadi macam biasa la setiap hari sabtu ade kokurikulum. hari ni main-main cat untuk second projek Seni Rupa. so tadi ulang alik pergi sink dan meja untuk buat cetakan. guess what aku tertumpahkan cat baju yang duk berehat dekat tepi sink tuh. SEPARUH TIN kau tahu! nasib baik la Tengku Kamarullah iaitu classmate aku tuh berada di tempat kejadian dan bertindak pantas dengan angkat tin tersebut. kalau nak harap aku yang tengah kaget lagi saspen ni memang taklah, mau habis satu tin tu aku tengok je.
lepas tuh manik-manik peluh mula muncul di dahi aku dah. takot kau. nasib takde saksi selain Tengku Kamarullah tu. lepas tuh aku dengan penuh bangangnya, ambik penyapu dan bawak cat tersebut ke luar pintu. konon nak alirkan cat tersebut keluar lah. sekali perghhh amik kau. cat tuh bukanlah cat baju seperti yang aku sangka tetapi cat dinding! dem ape aku nak buat ni. dengan penuh rasa bersalah aku pun amik plastik hitam dan tutup cat yang tumpah tu. sama macam orang tutup mayat di tepi jalan yang eksiden kena langgar.
tanpa membuang masa aku pun amik turpentine untuk cuci tangan aku yang melekat melekit tuh. orang lain main cat baju je, kau melampau, habis turpentine sekali kau nak. rasakan sarah hani. rasakan. kemudian beberapa minit kemudian ade pakcik yang aku rasa dia cleaner kot, tengah cuci kesan cat yang aku tumpahkan tu. habis melekat kat celah mozek tu. aku nampak betapa susahnye dia nak cuci cat tuh. dan ketika itu tahap penyesalan aku di tahap yang amat kritikal.
nasib baik pakcik tuh muke cool je seolah-olah itu perkara biase bebeh! lepas tuh lepas tuh. kan cat tu tumpah terkena jugak batang paip berdekatan. dan bila classmate aku yang lain basuh tangan, tangan dorang pun terkena jugak cat macam aku kena tu. sambil tu dorang buat muka cuak ehh apehal cat ni melekat basuh dengan air tak tanggal ni? aku nak je pergi kat dorang dan cakap weyhhh ni kerja aku, aku yang tumpahkan weyhhhh... :'(
dan dikempatan ini aku nak mintak maap dari hati yang tulus dan ikhlas serta penuh rasa bersalah yang menebal di jiwa ini, kepada PAKCIK YANG BAIK HATI yang tolong cucikan cat di lantai tersebut & juga GADIS-GADIS CANTIK YANG TANGANNYE terkena jugak cat pink itu tadi. percayalah bahawa sesungguhnya saya tak berniat nak buat kalian berada dalam kesusahan seperti itu tapi perkara tersebut berlaku di luar kawalan saya. maafkanlah saya :'(
katakanlah korang yang mejadi mangsa aku tu terbaca kisah penuh penyesalan di atas, amiklah gambar saya di bawah ini lepas tuh print besor-besor dan lekatkan pada punching bag. dan tumbuklah sekuat hati saya tak kisah asalkan anda dapat memaapkan saya. sobs
p/s: aku tak bersalah sebenarnya, aku teraniaya. sape lah yang letak cat tu kat tempat yang senamg jatuh. saje je kan nak aku berada dalam penyesalan sebegini. tak baik tau korang.
okayh merujuk kepada tajuk di atas. tadi macam biasa la setiap hari sabtu ade kokurikulum. hari ni main-main cat untuk second projek Seni Rupa. so tadi ulang alik pergi sink dan meja untuk buat cetakan. guess what aku tertumpahkan cat baju yang duk berehat dekat tepi sink tuh. SEPARUH TIN kau tahu! nasib baik la Tengku Kamarullah iaitu classmate aku tuh berada di tempat kejadian dan bertindak pantas dengan angkat tin tersebut. kalau nak harap aku yang tengah kaget lagi saspen ni memang taklah, mau habis satu tin tu aku tengok je.
lepas tuh manik-manik peluh mula muncul di dahi aku dah. takot kau. nasib takde saksi selain Tengku Kamarullah tu. lepas tuh aku dengan penuh bangangnya, ambik penyapu dan bawak cat tersebut ke luar pintu. konon nak alirkan cat tersebut keluar lah. sekali perghhh amik kau. cat tuh bukanlah cat baju seperti yang aku sangka tetapi cat dinding! dem ape aku nak buat ni. dengan penuh rasa bersalah aku pun amik plastik hitam dan tutup cat yang tumpah tu. sama macam orang tutup mayat di tepi jalan yang eksiden kena langgar.
tanpa membuang masa aku pun amik turpentine untuk cuci tangan aku yang melekat melekit tuh. orang lain main cat baju je, kau melampau, habis turpentine sekali kau nak. rasakan sarah hani. rasakan. kemudian beberapa minit kemudian ade pakcik yang aku rasa dia cleaner kot, tengah cuci kesan cat yang aku tumpahkan tu. habis melekat kat celah mozek tu. aku nampak betapa susahnye dia nak cuci cat tuh. dan ketika itu tahap penyesalan aku di tahap yang amat kritikal.
nasib baik pakcik tuh muke cool je seolah-olah itu perkara biase bebeh! lepas tuh lepas tuh. kan cat tu tumpah terkena jugak batang paip berdekatan. dan bila classmate aku yang lain basuh tangan, tangan dorang pun terkena jugak cat macam aku kena tu. sambil tu dorang buat muka cuak ehh apehal cat ni melekat basuh dengan air tak tanggal ni? aku nak je pergi kat dorang dan cakap weyhhh ni kerja aku, aku yang tumpahkan weyhhhh... :'(
dan dikempatan ini aku nak mintak maap dari hati yang tulus dan ikhlas serta penuh rasa bersalah yang menebal di jiwa ini, kepada PAKCIK YANG BAIK HATI yang tolong cucikan cat di lantai tersebut & juga GADIS-GADIS CANTIK YANG TANGANNYE terkena jugak cat pink itu tadi. percayalah bahawa sesungguhnya saya tak berniat nak buat kalian berada dalam kesusahan seperti itu tapi perkara tersebut berlaku di luar kawalan saya. maafkanlah saya :'(
katakanlah korang yang mejadi mangsa aku tu terbaca kisah penuh penyesalan di atas, amiklah gambar saya di bawah ini lepas tuh print besor-besor dan lekatkan pada punching bag. dan tumbuklah sekuat hati saya tak kisah asalkan anda dapat memaapkan saya. sobs
p/s: aku tak bersalah sebenarnya, aku teraniaya. sape lah yang letak cat tu kat tempat yang senamg jatuh. saje je kan nak aku berada dalam penyesalan sebegini. tak baik tau korang.
Monday, December 5, 2011
from Tanjung Malim with LOVE
harini hari jadi bapak saya. ya encik bapak yang saya selalu sebut tu la. walaupun saya lambat 47 minit, saya rasa saya anak dia yang pertama sekali wish. hebat kan saya? kahkahkah saya tahu.
dikesempatan ini saya nak ucapkan selamat hari ulangtahun yang ke dua ploh lima kepada encik bapak. muda lagi bapak saya kan? nak buat camanee dia kawin masa darjah nam. hihi
to encik bapak, i know you reading this. from the bottom of my heart, i want to ask for apologies. for every dumb-ness, every tears(jika sekiranya ada), every stupid-ness that ive ever done to you.
thank you for raising me and making me be who i am today. without you, i may be the person with business diploma now. and im ultimately grateful to Allah, that He sends you to me and the whole family.
may ALLAH bless you wherever you are and wherever you go.
you're the greatest guy ive ever met and i wish my boyprend(s) and hasbengg will be exactly the same as you do. last but not least, semoga encik bapak bertambah kaya dan dengan itu bolehlah saya pow encik bapak. hihi
i love you super dad. nok kekkk nok kekkk! :'D
p/s: sorry grammar saya teruk. ahhh apedehalll?
p/s2: blog sudah berubaha warna. from pepel to koko-koko gitu.
Sunday, December 4, 2011
membebel pftttt
assalamualaikum dan salam sejahteraaaa lah semua!
di pagi yang hening ini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat menyambut 10 Muharram kepada kaum muslimin dan muslimat.esok jangan lupa puase sunat okay? lelaki hensem mesti puasa esok. perempuan yang comel pun sama. hihi
phewww sebenarnya niat asal nak mencarut sebab takleh tido. nasib baik tak sempat mencarut kan. dah 2 jam peram mata suruh tido tapi sekarang ce tengok jam, ce tengok! dah 4:25 am tapi saya belum tidur. doa tidor? ade dekat 18 kali baca.
grrr apalah salahku apalah dosakuu.. mata tolong jangan seksa saya sebegini rupa pehlishh. ke sebab saya minum kacip patimah petang tadi ni? hamboi over takkan la efek dia sampai ke tengah malam? ngade ngade okay.
nak buat RPH macam tak semangat. bila time semangat, selalu je internet mensiput. macam ni ke nak jadi pelajar gemilang? haa macam ni ke? macam ni ke? ahh ni yang aku rasa nak telan orang ni! tetiba emosi. gila dah budak ni =='
baiklah berhenti merapu sekarang. nak skodeng blog orang lain kejap.
p/s: saya dengar cerita Alex Turner dah berpisah dengan Alexa Chung. owh Alex. adakah ini petanda bahawa awak jodoh saya? kahkah
di pagi yang hening ini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat menyambut 10 Muharram kepada kaum muslimin dan muslimat.esok jangan lupa puase sunat okay? lelaki hensem mesti puasa esok. perempuan yang comel pun sama. hihi
phewww sebenarnya niat asal nak mencarut sebab takleh tido. nasib baik tak sempat mencarut kan. dah 2 jam peram mata suruh tido tapi sekarang ce tengok jam, ce tengok! dah 4:25 am tapi saya belum tidur. doa tidor? ade dekat 18 kali baca.
grrr apalah salahku apalah dosakuu.. mata tolong jangan seksa saya sebegini rupa pehlishh. ke sebab saya minum kacip patimah petang tadi ni? hamboi over takkan la efek dia sampai ke tengah malam? ngade ngade okay.
nak buat RPH macam tak semangat. bila time semangat, selalu je internet mensiput. macam ni ke nak jadi pelajar gemilang? haa macam ni ke? macam ni ke? ahh ni yang aku rasa nak telan orang ni! tetiba emosi. gila dah budak ni =='
baiklah berhenti merapu sekarang. nak skodeng blog orang lain kejap.
p/s: saya dengar cerita Alex Turner dah berpisah dengan Alexa Chung. owh Alex. adakah ini petanda bahawa awak jodoh saya? kahkah
Sunday, November 27, 2011
fly me to the moon
malam ni nak buat pengakuan sikit boleh? pengakuan bersama beberapa capital letters. boleh kan?
rasa rindu masakan Z.
rindu bercuddle dengan Y.
rindu nak peluk S H H.
rindu F yang rockss.
rindu gosip dengan D.
rindu sebantal dengan H.
rindu pillow talk dengan A.
nanti balik cuti semester nak main masak-masak lagi la. brownie, cuppies, ciskek ciskek, puddings and handmade ice cream, wait for me! and yeah, i dont mind at all kalau ada yang cakap 'tu je benda yang dia reti'
*yawnnn*
i'm not done yet
dibelakang sana adalah jasad yang aku rindu. dan dihadapannya segala beban yang perlu aku hadap. dan yeah. takde shotkat shotkat (baca : shortcut) kat desktop aku.
junk dan cikedis
(gambar di atas saje nak letak. jgn la nak cakap aku sober dan tengah butthurt pulak)
assalamualaikum. nak catat sikit je nih. draft jadual exam dah lama keluar tapi baru tadi ada masa nak belek. bila ditilik dikaji dikelebet, aku agak frust lah sebab seperti semester2 lepas, jadual aku masih damnnnnn macam dulu. 3 killer paper pada 3 hari yang berderetan. takde gap langsung. dan lagi 2 paper pada 2 hari yang berturutan. owh dunia. kenapa kau kejam sangat pada diriku ini? sobs
sekarang kan aku tengah bertungkis lumass (baca : bertungkus lumus) untuk siapkan kerja sekolah. kebanyakan kerja yang tertunda tu, bukan sebab aku malas sebenarnya. tapi sebab aku kurang pasti acanee nak buat. tu yang tetiba jadi malas tu. damn je kan. benci betol aku. kalau kerja yang group tu lagi la. toksah cakap. sorang tak bergerak, semua sekali tak bergerak. aku la tu :/
semenjak dua menjak ni jugak, aku mula rasa yang aku ni takde life sungguh. bila pagi, bangun gi kelas. kalau ade kelas pagi la. then buat kerja sekolah. bila bosan bukak blog terfaktab terfakyu. lepas tuh pesbuk. lepas tuh tiub awak (baca : youtube). bila petang selalu ujan, dah terbantut aktiviti berbasikal (konon selama ni tiap2 hari la berbasikal la accey acceyh ).
sekarang sibuk sangat pasal bola kan? bila menang, update status owh aku bangga jadi rakyat mesia. bila kalah je owh damn lahhhhh fakri bukhari mikari berlari ni! erghhh takpayah la nak emo sangat. menyampah pulak aku 2 3 minit sekali nak update status. over tahu?
akhir kata, wahai lappy dan telefon yang disayangi, please please be good to me. at least tunggulah saya berduit sendiri untuk buat perangai. boleh kan? love you both!
Subscribe to:
Posts (Atom)

























